spored

sreda 13. 11. 2019

17:00
30. Liffe: Retrospektiva: Agnès Varda

Vas na obali

La Pointe-Courte

Agnès Varda, Francija, 1955, DCP (posneto na 35mm), 1.37, čb, 86', ap, svp

Mlada moški in ženska se odločita, da bosta nekaj dni preživela v La Pointe Courte, da ugotovita, ali naj sploh še ostaneta skupaj. Lokalni ribiči bežijo pred mestnimi oblastmi; v številčni družini umira otrok; mlada ljubimca se srečujeta kljub nasprotovanju staršev. Varda je odraščala blizu vasice iz filma – rabo avtobiografskih elementov skupaj z mešanjem dokumentarnega in igranega ter estetike neorealizma in visoke kulture je pozneje posvojil francoski novi val. Prvenec Agnès Varda, ki ga je režiserka posnela, čeprav do takrat sploh ni gledala filmov. Po tem pol igranem, pol dokumentarnem filmu, ki je bil za tiste čase nenavaden, so se zgledovali francoski novovalovci in drugi ustvarjalci – od Chabrola, Truffauta in Godarda do Bergmana.

19:00
30. Liffe: Fokus: Kubanski film 60

Življenje je žvižganje

La vida es silbar

Fernando Pérez Valdés, Kuba/Španija, 1998, 35mm, 1.85, barvni, 106', np, svp

Na dan svete Barbare se v Havani prepletejo življenja treh neznancev: Marine, nimfomanske baletke, ki se zaobljubi, da se bo odrekla ljubimcem, če bo le dobila vlogo Giselle; Julie, ki ji postane slabo vsakokrat, ko sliši besedo »seks«; in glasbenika Elpidia, ki se zaplete v razmerje z nemško okoljevarstvenico. Njihove zgodbe med seboj poveže vsenavzočna pripovedovalka Bebe, ki gledalca povabi na vožnjo po havanskih ulicah. Nadrealistična filmska pripoved o treh Kubancih, ki jih razjedajo notranji spori, je obenem tudi metafora za negotovost, v kateri se je znašla kubanska družba ob somraku Castrove vladavine.

21:00
30. Liffe: Retrospektiva: Agnès Varda

Agnès o Vardi

Varda par Agnès

Agnès Varda, Francija, 2019, DCP, 16:9, barvni, 115', sp

Pionirka francoskega novega vala v svojem zadnjem filmu odgrne zavese svojega ustvarjanja; lastno umetniško vizijo in zamisli ilustrira z izseki iz svojih del, ki jih niza asociativno, ne kronološko. Še kot mlada ženska se je odločila, da bo film izumila na novo; vedno – tudi v igranih filmih – je sledila občutku za dokumentarno in z vsakim filmom spremenila svoj slog. Čeprav je na začetku novega tisočletja analogno tehnologijo zamenjala za digitalno, je svet v filmih še vedno upodabljala po svoje, nekonvencionalno. Zadnji film Agnès Varda – avtoportret, v katerem se spominja svojega dela. Ponovno srečanje s filmi, ki jih je posnela na svoji dolgi uspešni poti, in s Sandrine Bonnaire, glavno igralko v filmu Brez strehe in zakona.