spored

16. 12. 2018

17:00
Kinotečna matineja/Kino-uho

Prvič na kinotečnem platnu: program kratkih filmov Charlesa Chaplina

Ženska (A Woman)
Charles Chaplin, ZDA, 1915, 16mm, 1.33, čb, 16', bd
Potepuh v prvem delu filma povzroči značilno zmedo in razdejanje zaradi nagajivosti, ki vključujejo spogledljivko, steklenice sode in bližnje jezero. Pozneje pa se je Potepuh primoran preobleči v gospo, da bi bil lahko blizu nove simpatije Edne, ki ji je oče prepovedal, da se z njim videva. V Ženski se Chaplin še zadnjič odene v ženska oblačila in posluži nekoč priljubljenega prijema komikov.

Dolga noč (A Night Out)
Charles Chaplin, ZDA, 1915, 16mm, 1.33, čb, 19'', bd
Dva moža se napotita na pivsko turnejo po mestu, ki jo začneta v kavarni in končata z drzno zmešnjavo z lepim dekletom v hotelski sobi. Charlie se ga s prijateljem tako nadela, da ne ve več zase – v tem omotičnem stanju nehote postane tretja stranica ljubezenskega trikotnika in si nakoplje srd ljubosumnega moža. Chaplin je tokrat s komikom Benom Turpinom sklenil imenitno komično partnerstvo.

Policija (Police)
Charles Chaplin, ZDA, 1916, 16mm, 1.33, čb, 18', bd
Potepuha odpustijo iz zapora in spet stopi v »surovi, surovi svet«, kjer sreča bivšega sozapornika. Skupaj se namerita oropati dom mlade ženske.

Grof (The Count)
Charles Chaplin, ZDA, 1916, 16mm, 1.33, čb, 20', bd
Kot krojaški vajenec Charlie povzroča glavobole svojemu šefu. Po naključju se znajde na prestižni zabavi, kjer ga prisotni zamenjajo za grofa. Drseči plesni podij poskrbi za kar nekaj napozabnih ekscentričnih plesnih figur ... Eden tistih filmov, v katerih se Charlie izdaja za bogataša, da bi poudaril razlike med bogatimi in revnimi – temo, ki se mu je zdela nadvse pomembna.

Tri filme bo na klavirju spremljal Andrej Goričar, četrtega bomo zavrteli z glasbo, ki je na kopiji.

19:00
Klasiki

Mož brez preteklosti

Mies vailla menneisyyttä

Aki Kaurismäki, Finska/Nemčija/Francija, 2002, 35mm, barvni, 1.85, 87', sp

Moški z vlakom pripotuje v Helsinke, kjer ga neznanci na ulici že prvi večer oropajo in pretepejo do nezavesti. Ko se v bolnišnici zbudi iz kome, ugotovi, da se ne spomni ničesar iz preteklosti, še svojega imena ne. Naseli se v zabojnik na robu mesta, na rob socialnega dna, in si tam počasi spet začne ustvarjati življenje.