spored

četrtek 24.5.2018

13:00
Filmska kunsthisterija: Italijanski neorealizem

Bila je noč v Rimu

Era notte a Roma

Roberto Rossellini, Italija, 1960, 16mm (posneto na 35mm filmski trak), čb, 150', svp

Trije zavezniški begunci, Američan, Anglež in Rus, ki so pobegnili iz koncentracijskega taborišča, najdejo v zadnjih mesecih nemške okupacije zatočišče v Rimu, na podstrešju pri mladi črnoborzijanki Esperiji. Ko se povežejo z odporniškim gibanjem, jih nacisti odkrijejo in ruski vojak je med poskusom bega ubit. Angleški častnik, ki se je najprej zatekel v plemiško palačo, nato pa v samostan, se naposled spet znajde pri Esperiji, kjer ju preseneti Tarcisio, bivši duhovnik, sedaj nemški vohun, kriv za smrt dekletovega zaročenca. Primorana sta ga ubiti. Prav tedaj pridejo v Rim zavezniške čete.

Projekciji sledi predavanje Stojana Pelka in diskusija.

V sodelovanju z Društvom študentov umetnostne zgodovine Kunsthisterik.

Brezplačen vstop.

17:00
Filmska kunsthisterija: Italijanski neorealizem

Umberto D.

Umberto D.

Vittorio De Sica, Italija, 1952, 35mm, 1.37, čb, 89', svp 

Umberto D. je upokojen državni uslužbenec, ki s skromno pokojnino sam životari v majhni sobi v Rimu, njegov edini prijatelj pa je psiček. Življenje mu greni tiranska najemodajalka, ki od njega zahteva vedno več denarja, tako da ubogemu Umbertu grozi, da se bo znašel na cesti. Vsi njegovi poskusi navezave stikov s človeškimi bitji propadejo in brezupna situacija Umberta napelje na misel, da je edina rešitev samomor. Eden vrhuncev italijanskega neorealizma; nežen, počasen in natančen portret nekega žalostnega vsakdanjika.

Projekciji sledi predavanje Majde Širca in diskusija. 

V sodelovanju z Društvom študentov umetnostne zgodovine Kunsthisterik.

Brezplačen vstop.

20:00
Uvod v Teden italijanskega filma/Kino Ekran

Nezaželeni Evrope

Les Unwanted de Europa

Fabrizio Ferraro, Italija/Španija, 2018, DCP, čb/barvni, 111', svp

S prikazom zadnjih dni v življenju filozofa Walterja Benjamina (1892–1940), čigar dela, kot je “Umetnina v času, ko jo je mogoče tehnično reproducirati”, zdaj veljajo za temeljna na področju kulturne kritike, je Ferraro obdelal zgodovinsko in filozofsko fascinantno temo, poleg tega pa je posnel tudi neznansko lep krajinski film.

Celovečerec, ki ga odlikuje čudovita črno-bela fotografija, je večinoma posnet v jugovzhodnih Pirenejih, čez katere so leta 1939 katalonski republikanci bežali v Francijo, leto kasneje pa so tujci, Judje in antifašisti iz “kolaboracionistične” Francije poskušali pobegniti v drugo smer – med njimi je bil tudi Benjamin. Pot je dolga in napredovanje počasno, toda režiser vabi gledalca na bogato potovanje skozi zgodovino Evrope, ki vodi do naših časov, ko so ceste spet polne beguncev.

Projekciji sledi pogovor z režiserjem Fabriziem Ferrarom, filmskim kritikom Donatellom Fumarolo ter filozofom in raziskovalcem na Pedagoškem inštitutu Darkom Štrajnom.

V sodelovanju z Italijanskim inštitutom za kulturo v Sloveniji.