spored

torek 27. 10. 2020

20:00
Svetovni dan AV-dediščine: Beograjski eksperimenti 1959–1989

Beograjski eksperimenti 1959–1989 - ODPOVEDANO / CANCELLED


Triptih o materiji in smrti (Triptih o materiji i smrti)
Živojin Pavlović, Jugoslavija, 1961, digitalni format (posneto na 16mm), 1.37, čb, 7', bp
»Film se ukvarja s tematiko po nedolžnem preganjanih, navzočo v številnih filmih avtorjev beograjskega kroga. Nastal je pod vplivom likovnih načel slikarske skupine Mediala in predstavlja začetek Pavlovićevega iskanja estetike odvratnega in surovega.« Jovan Jovanović

Roke vijoličnih daljav (Ruke ljubičastih daljina)
Sava Trifković, Jugoslavija, 1962, digitalni format (posneto na 16mm), 1.37, čb, 11', bp
V sanjski kinestetiki predstavljen metafizičen strah preganjanega dekleta. Ena najboljših evropskih psihodram po Paulu Adamsu Sitneyju.

Smer (Pravac /Stevens-Duke/)
Tomislav Gotovac, Jugoslavija, 1964, digitalni format (posneto na 16mm), 1.37, čb, 9', bp
Prvi del Gotovčeve beograjske trilogije je posvečen njegovima ameriškima junakoma – filmarju Georgeu Stevensu in jazzovskemu glasbeniku Duku Ellingtonu. Trilogijo sestavljata še Modri jezdec in Krožnica. Trilogija, ki je v svoji preprostosti in logični konsistentnosti konceptualno elegantna, je očiten vrhunec avantgardne filmske prakse v bivši Jugoslaviji in najzgodnejši primer strukturalističnega filma.

Potovanje (Putovanje)Bojana Vujanović, Jugoslavija, 1972, digitalni format (posneto na 16mm), čb/barvni, 2', bp
Bojana Vujanović, navdihnjena z Gotovčevo trilogijo, nadgradi svoj strukturalni film s spiralnim gibanjem kamere in junakinjo v dvigalu, kar odpira prostor za interpretacijo tega »potovanja« kot psihodrame znotraj filma – fiksacije.

Krokar (Gavran)Nikola Đurić, Jugoslavija, 1973, digitalni format (posneto na 16mm), čb, 6', bp
»V filmu se odvija analiza in demistifikacija filmske iluzije. Z izmenjavanjem živih posnetkov z zamrznjenimi in s fotografijami krokarjevega leta avtor preizprašuje naravo filmske slike in filmsko gibanje kot čutno iluzijo, sestavljeno iz statičnih elementov.« Jovan Jovanović

Osebna disciplina
(Lična disciplina)
Miroslav Bata Petrović, Julijana Terek, Jugoslavija, 1983, digitalni format (posneto na 16mm), čb/barvni, 30', bp
Mlada ženska se striže pred ogledalom – simbolično dejanje »upora proti vsemu konvencionalnemu in institucionalnemu.«

Made in Yugoslavia
DV NIKT, Jugoslavija, 1986, digitalni format (posneto na 8mm), barvni, 16', bp
Postmodernističen kolaž stripa, rock’n’rolla, hollywoodske ikonografije, glasbe, ready-made posnetkov in amaterskega duha.

Vrag (Diabl)
Zorica Kijevčanin, Jugoslavija, 1988, digitalni format (posneto na VHS), barvni, 10', bp
»Video sestavljajo trije segmenti: narisani obrisi moškega in ženske na postelji, bližnji plani iz nekega porno filma in detajl pisanja pisma.« Jovan Jovanović

Smrt Metalozaura (Smrt Metalosaurusa)
Igor Toholj, Jugoslavija, 1988, digitalni format (posneto na super8mm), barvni, 3', bp
Prevrnjen električni stolp kot ikoničen znak smrti političnega mastodonta, Jugoslavije.Filme bo predstavil kurator programa in sodelavec arhiva Akademskega filmskega centra Doma kulture „Studentski grad” v Beogradu, Ivan Velisavljević.

V sodelovanju z Zavodom za sodobno umetnost SCCA Ljubljana.Brezplačne vstopnice.

Spoštovani,
zaradi novih ukrepov za preprečevanje širjenja koronavirusa do nadaljnjega žal odpovedujemo vse filmske projekcije in dogodke. S programom bomo nadaljevali takoj, ko bodo razmere to dopuščale.
Zaprta je tudi kavarna, filmoteka, knjižnica in razstavni prostori.
Upamo, da se kmalu spet srečamo pod kinotečnim platnom.
Hvala za razumevanje in ostanite zdravi!