arhivirana novica

Uvodnik: Strast do življenja

Še nikdar začetek nove kinotečne sezone ni bil tako negotov, kot je v tem trenutku. Nihče ne more z gotovostjo predvideti, kako bomo živeli v prihodnjih mesecih in letih. Ali bomo (če sploh) filme v kinodvorani lahko gledali le z masko na obrazu in na varnostni razdalji, se bomo pred in po ogledu filma lahko družili v kavarni, se bomo kmalu v živo pogovarjali z gostujočimi režiserji in režiserkami? 

V Kinoteki, kjer še posebej prisegamo na tradicionalni, analogni način prikazovanja filmov z originalnih formatov, smo se odločili, da se virusu upremo z dvojnim odmerkom cinefilskega protistrupa, ki prinaša navdih in upanje za osebno osmišljanje svetle prihodnosti. Skratka, v Kinoteki verjamemo, da »v kinu nisi nikoli sam« in za vas iz meseca v mesec pripravljamo kurirane programe, ki na platno dvorane Silvana Furlana projicirajo izbrane podobe iz zakladnice svetovne zgodovine filmske umetnosti.

Kinotečni letnik XXI začenjamo s celovito retrospektivo švedskega cineasta Roya Anderssona, »filmskega slikarja s čutom za absurdno, groteskno upodabljanje družbenih spodrsljajev, neenakosti in nepravičnosti«, kot je zapisal Jernej Trebežnik v zadnjem Kinotečniku. V sodelovanju s 16. mednarodnim filmskim festivalom Kino Otok – Isola Cinema smo pripravili retrospektivo osrednjih del portugalskega režiserja in scenarista Pedra Coste, ki se bo, če bo le mogoče, tudi osebno udeležil projekcij in spregovoril o svojem edinstvenem načinu in metodah režiranja filmov. Eden od tematskih sklopov letošnjega Mednarodnega festivala sodobnih umetnosti Mesto žensk je teoretično-filmski cikel, poimenovan Uporne muze, posvečen delovanju feminističnega videokolektiva Les Insoumuses v Franciji v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja. Poseben fokus v sklopu tega programa namenjamo igralki Delphine Seyrig, soustanoviteljici kolektiva in eni največjih ikon francoskega in evropskega povojnega avtorskega filma. Poklonili se bomo tudi letošnji Štigličevi nagrajenki Emi Kugler, avtorici, ki brezkompromisno neguje izjemen in povsem svojstven umetniški izraz. Še posebno bogat pa je tokrat program gostujočih festivalov in posebnih projekcij, ki nas bo navdihoval z mnogoterimi filmskimi zgodbami in pogledi.

Vrhunec dvomesečja se bo zgodil 22. oktobra s svečanim odprtjem retrospektive Federico Fellini 100!, ki je nastala v sodelovanju z ustanovo CSC-Cineteca Nazionale iz Rima. Ob stoletnici rojstva bomo spomin na enega največjih avtorjev filmske umetnosti ob celostni retrospektivi, ki se bo prek gostovanja na festivalu LIFFE razpotegnila tja do decembra, počastili tudi z veliko pregledno razstavo v novih muzejskih prostorih Slovenske kinoteke na Miklošičevi ter izdajo knjige Andreja Gustinčiča, ki obravnava Fellinija kot ustvarjalca lastnega filmskega sveta, kot neusmiljenega kritika pojma moškosti v italijanskem in širšem kontekstu ter kot političnega režiserja.

Vabim vas, da podprete našo/vašo Kinoteko ter obnovite članstvo v klubu Kinopolis – ali se včlanite vanj!

Naj končam s Fellinijevim citatom: “Konca ni. In ne začetka. Je le neskončna strast do življenja.

Igor Prassel
urednik filmskega programa